Pirkat - Lapua 17.6.

Pirkat – Lapuan Virkiä 0-2 (1-9, 1-9)

Lapuan Virkiä haki pisteet matkaansa juhannuksenalusottelusta. Kotijoukkue Pirkat oli hyvin mukana ottelun alussa, mutta sisäpelin tökkiessä ja helppojen virheiden ansiosta ulkopelissä vierasjoukkue Lapualla ei ollut ongelmaa viedä ottelua nimiinsä.

Pirkat aloittivat ottelun hyvällä ulkovuorolla, vaikka Lapua saikin yhden juoksun Kati Pelanderin pussinpohjalyönnillä. Kotijoukkue lähti heti tasoittavallaan hyökkäämään ja saikin kakkoskärjestä tilanteen rakennettua. Tasoitusjuoksu syntyi vapaataipaleen turvin, Milja Vehmaanperän juostessa kotiin. Myöskin toinen ulkovuoro sujui kotijoukkueelta kuin tanssi. Jo pelkästään kakkostilanteen rakentelu oli Virkiän pelureille vaikeaa. Pirkat tulivat sisälle hakemaan johtoasemaa, mutta sisäpeli takkusi, eikä kotijoukkuekaan saanut tilannetta rakennettua.

Kolmannessa vuorossa Lapua sai sisäpelinsä pyörimään, eikä Pirkkojen ulkokenttä enää kestänyt painostusta. Muutamalla hienolla välilyönnillä, sekä kotijoukkueen pomputtamalla pallolla Virkiä karkasi 1-7 johtoon. Tästä Pirkat eivät enää nousseet ja jakso päättyi lopulta lukemin 1-9.

Toisen jakson kotijoukkue pääsi aloittamaan sisältä, mutta lyönnit eivät edelleenkään napsuneet toivotulla tavalla. Lapua sen sijaan jatkoi edellisen jakson hyvää lyöntipeliään takoen omassa sisävuorossaan heti kolme juoksua. Pirkat eivät saaneet omaa sisäpeliään pyörimään kahdessa seuraavassa vuorossaan kunnolla, eikä juoksujakaan syntynyt. Lapua puolestaan tehtaili tasaisesti, ollen viimeisen vuoroparin alkaessa jo 0-9 johdossa. Pirkat saivat viimeisessä sisävuorossaan tilanteen päälle ja Mari Koskinen onnistui kotiuttamaan Essi Leppäsen. Kiri jäi kuitenkin lyhyeen, tämänkin jakson päättyessä lukemiin 1-9.

Kotijoukkueen kakkospalkinnon sain onnistunutta sisä-ja ulkopeliä esittänyt kolmoskoppari Vehmaanperä. Ykköspalkinnolla palkittiin 100 prosenttista sisäpeliä ja terävää ulkopeliä esittänyt Leppänen.

Seuraavan kerran Pirkat ovat tositoimissa sunnuntaina Köyliössä.