Kausi 2007

Kauden 2007 palkitut

Kauden pelit ja suoritukset ynnättyään valmennustiimi jakoi joukkueen palkinnot seuraavasti:

B-tytöt

Kauden 2007 Sisäpelaaja      Miina Nenonen
Kauden 2007 Ulkopelaaja     Riikka Salmela
Kauden 2007 Jokeripelaaja  Anne Lamminen

C91-92- tytöt

Kauden 2007 Paras Pelaaja Martta Asikainen
Kauden 2007 Tehopelaaja   Milja Vehmaanperä
Kauden 2007 Luottopelaaja Iida Pajunen

Kapteeni Anna Rintanen vastaanottaa voittopokaalin jaoston puheenjohtaja Anna Warsellilta

Juhlaturnauksen voittopokaali jäi Ruovedelle!

Kotijoukkue Pirkat oli "tyly" juhlaisäntä, sillä se voitti kaikki vastustajansa ja vei koko  turnauksen voiton nimiinsä. Aurinkoisessa syyssäässä pelatussa turnauksessa joukkueet hakivat tuntumaa jo ensi kesään kokeilemalla erilaisia kokoonpanoja. Joukkueista Roihu Helsingistä ei ollut saanut ihan täyttä miehistöä  liikkeelle,  mutta yhteistyöllä Hyvinkään ja Ruoveden kanssa saatiin kentälle aina riittävästi väkeä ja kaikille pelaajille näin arvokasta pelikokemusta.

Ensimmäisen turnauspäivän tiukin kamppailu käytiin Laitilan ja Hyvinkään välillä. Joukkueet kävivät kovaa taistelua juoksuista ja viimeisen vuoroparin tasoittavalle Laitila lähti juoksun tappioasemasta.Tyyllilleen uskollisesti Laitilan tytöt eivät luovuttaneet vaan rakensivat varmasti tilanteen ja kumauttivat kentän tyhjäksi. Lopulta ottelu Laitilalle juoksuin 9-5.

Sunnuntaina aamuyhdeksältä pelattiin turnauksen voiton ratkaiseva ottelu Ruoveden ja Hyvinkään välillä. Ottelun alkaessa molemmat joukkueet raapivat vielä unihiekkaa silmistä ja suoritukset hakivat parasta terää, mutta loppua kohden otteet paranivat ja juoksuja tehtiin vuorotellen. Viimeiseen vuoropariin lähdettiin Pirkkain johtaessa 8-6. Vahvalla rutistuksella Tahko runnoi juoksun, mutta vain yhden, sillä kotijoukkueen ulkopeli kesti paineet ja tasoittavaan sisävuoroon päästiin voittoa maistellen.  Vapautuneen pelin turvin tytöt tekivät vielä kuusi juoksua ja loppulukemat Pirkoille 14-7.

Turnauksen päätteeksi jokaisesta joukkueesta palkittiin yksi pelaaja.
Palkinnot saivat:

Virpi Hukka, Helsinki
Katju Selkälä, Hyvinkää
Milla Marttila,  Laitila
Miina Nenonen, Ruovesi

Turnauksen tuomaroinnista vastasivat ansiokkaasti Matti Suohalme, Hannu Mäki,  Anna Warsell, Juho Inkinen, Aleksi Ahvenjärvi, Matleena Nenonen, Henna Rintanen, Saara, Vilma ja Fanni Pylvänen sekä Harri Vehmaanperä.

Kiitos  ja kumarrus kaikille talkoolaisille ja turnauksen järjestelyihin osallistuneille!

Turnauksen tulokset

B-tytöille hopeaa KaMa:n vapputurnauksessa

Sunnuntaina 29.4. lyötiin palloa Kankaapään harjoitusturnauksessa  koleassa kevätsäässä  kuuden B-tyttöjoukkueen kesken. Joukkueet oli jaettu kahteen lohkoon, joiden voittajat pelasivat päivän päätteeksi turnauksen loppuottelussa. Ruoveden lisäksi kevätkuntoaan olivat testaamassa Kankaanpään Mailan 1- ja 2-joukkueet, Ylöjärven Pallo, Ulvilan Pesä-Veikot ja Hämeenkyrön Räpsä.

Pirkkain tytöt aloittivat turnauksen pelaamalla Kankaanpään Mailan kakkosjoukkuetta vastaan. Kummatkin joukkueet hakivat tuntumaa varsinkin sisäpeliinsä eikä ottelun taso noussut missään vaiheessa kovin korkeaksi. Kumpikin joukkue puristi mailaa hieman liikaa eikä juoksuja saatu juurikaan aikaiseksi, joten joukkueet päätyivät 3-3 tasapeliin.

Toisessa pelissä tutun vastuksen  Hämeenkyrön Räpsän kanssa  takuttiin myös pitkään 0-0 tasatilanteessa. Lyöntipeli parani ensimmäisestä pelistä huomattavasti, mutta kummankin joukkueen ulkokenttä puolusti tiiviisti. Viimeisessä sisävuorossa 0-1 tappiotilanteessa Pirkkain juoksuhanat aukesivat ja pelihuumorin noustessa lyötiin Räpsän kentään jopa viisi juoksua, joten lohkovoitto saavutettiin 5-1 voiton turvin.

Turnauksen loppuottelu KaMan ykkösjoukkuetta vastaan eteni alusta alkaen edelleen äärettömän tasaisena. Juoksut tehtiin vasta viimeisessä vuoroparissa rankan raekuuron säestämänä. Neljän vuoroparin jälkeen päädyttiin tasatilanteeseen  2-2, jolloin siirrytiin kotiutuslyöntikilpailuun, jonka KaMa voitti niukasti 0-1.

Pirkkain joukkueesta turnauksen parhaana palkittiin kärkietenijä Taru Korpela.

Loppuotteluun toi oman mausteensa perinteinen suomalainen vappusää; rakeita, vettä ja myrskytuulta!
Tunnelmia kaarelta

Loppiaisturnaus 6.1.2007 Raumalla

Raskaaseen harjoituskauteen saatiin mukavaa vaihtelua osallistumalla Raumalla järjestettyyn loppiaisturnaukseeen. Talviharjoitteluhallin loistavissa olosuhteissa päästiin kokeilemaan uusia ulko- ja sisäpelikuvioita sekä hakemaan tuntumaa itse pelaamiseen. Turnauksessa ei pelattu sijoituksista, vaan tavoitteena oli saada kaksi tunnin mittaista peliä kaikille osallistuville joukkueille. Pelit vihellettiin poikki, kun aika tuli täyteen, oli tilanne vuoroparien suhteen mikä tahansa.

Pelatuista kahdesta ottelusta päälimmäiseksi nousivat Pirkkain tyttöjen peli-ilo ja rohkea tekemisen meininki, jonka myötä loistavia onnistumisia syntyi kaikille pelaajille illan aikana runsaasti. Fysiikan ja lajiosaamisen kehittyminen kuluneen harjoituskauden aikana houkutteli jokaisen pelaajan haastamaan vastustaja "keskinäiseen kaksintaisteluun" ja onnistumisten myötä myös suoritusvarmuus parani koko ajan. Tästä on hyvä jatkaa!

Ottelutulokset:
Ruovesi- Turku  5-2