Tuomaritoiminta

Kiinnostaisiko tuomaritoimintaan osallistuminen? Tule rohkeasti mukaan!

Tuomarina saa uuden tulokulman peliin, ymmärtää peliä tuomarin silmin ja oppii sääntöjä.

Tuomaritoiminta tukee erinomaisesti myös pelaajana kehittymistä ja tuo ajatteluun pelistä uuden näkökulman.

Lisäksi siitä maksetaan käypä korvaus, jolla voi tienata mukavat rahat kesän aikana.

Seurassamme on monen ikäisiä tuomareita, aina 10-vuotiaista lähtien.

Seuran maksaman tuomarikortin suoritettuasi saat vastuullesi omaa tasoasi vastaavia tehtäviä, koko seuran ja kollegojen täyden tuen sekä kannustuksen.

• Tuomarikortin suorittamiselta seura velvoittaa sinua toimiaan kesän aikana tuomarina 3 tehtävässä
  • Tuomarina toimiakseen on maksettava lisenssi, jolla on myös mahdollista lunastaa ilmaiseksi pääsylippuja liiton otteluihin(superpesiksestä lähtien)

Seuralla on omia tuomaritakkeja, joten itse tarvitsee hankkia vain pilli(alkuun sitäkin voi saada lainaan seuralta, toisaalta pesä- tai takarajatuomarina toimiessaan ei pilliäkään tarvita).

Jos kiinnostuit, niin olethan yhteydessä seuran Tuomarivastaavaan, Kari Mikkoseen. kari.mikkonen@phpoint.fi tai puh: 044-7464263

TUOMARIKOULUTUS 2023 - ilmoittautuminen

Vanhoja/jatkavia ja uusia tuomareita toivotaan mukaan.

Kiinnostuksensa saa mielellään ilmaista Karille.

Tuomarikoulutukseen ovat tervetulleita osallistumaan myös vanhemmat ja muutkin, vaikka ei korttia haluaisikaan suorittaa

Tuomarikortin tasot:

- D(aikuis- tai nuorisotuomari - DN)

- E(aikuistuomari)

- N(nuorisotuomari)

TUOMARILEIRIT, KESÄN PESÄPALLOLEIRIT

Leirit ovat avoimia kaikille kiinnostuneille nuorisotuomareille. Ura on hyvä aloittaa nuorimpien ikäluokkien otteluista ja edetä asteittain ylöspäin kokemuksen karttuessa.

Leirille osallistuvat tuomarit saavat maksuttoman leiripassin, joka sisältää ainakin koulumajoituksen, ruokailut ja oheisohjelman. Lisäksi tuomareille järjestetään ohjausta ja tuomarikoulutusta.

Seura maksaa palkkion leirille osallistumisesta.

-Kari

Kuva: Heikki Saarinen Foto-Ruovesi

Kesän 2020 leirit peruuntuivat, mutta toivottavasti tänä vuonna paremmalla onnella.

Valtakunnan ja alueleireille haetaan nuoria tuomareita tuomitsemaan leiripelejä

Ilmoittakaa tuomarivastaavalle ketkä tuomarit lähtevät millekin leirille!!!.

Jaosto on päättänyt maksaa tuomarille ns. "leiripalkkion" kannustukseksi leirille lähtijöille.

Käy tutustumassa leirisivujen kautta tuomarileireihin. Tuomarileirit ovat osallistujille ilmaisia, niillä koulutetaan ja opetetaan tuomarointia tuomaritarkkailijoiden ohjauksessa. Tervemenoa tuomariksi!

Leirien sivuihin voi käydä tutustumassa PPL:n sivujen kautta.