Kausi 2013

Pelaajat vas.alhaalta: Eeva Pajunen, Mari Hietanen, Maria Kangaspeska, Aino-Maija Kiiski, keskellä vas: Iida Kangaspeska, Aino Rinki, Emilia Laaksonen, Siiri Sarvana, takana: Suvi Vehmaanperä, Veera Keskinen ja Sini Vehmaanperä. Vas. punapaitainen jj. Paula Rinki, valmentaja Leena Kiiski. Kuvasta puuttuvat valmentaja Matti Vehmaanperä. Lisäksi pelaaja: Lotta Ahomäki

C-tyttöjen säänöt 20.04.2013

1. Kunnioitamme tuomareita ja vastustajaa.

2. Kunnioitamme valmentajia ja joukkueenjohtajaa.

3. Kannustamme koko joukkuetta suorituksissa.

4. Huolehdimme oikeat varusteet peleihin ja harjoituksiin.

5. Kielenkäyttö on asiallista.

6. Harjoitus aktiivisuus vaikuttaa peliaikaan.

7. Enrgiajuomien käyttö on kielettyä.

pvä

aika

tulospelimuuta
La 4.514.30   Seinäjoki harjoituspeli kotona kentällä viimeistään 13.30
Su 12.5 14.302-0
(25-1,9-1)
Kankaanpää - PirkatOmat autot, lähtö klo 12.
Ti 14.5180-2

Por i must.- Pirkat

Pori pun. - Pirkat

bussi
Lähtö klo 8 jäähallin parkkipaikalta. Omat eväät mukaan. Lämmin ruoka pelien jälkeen. Matkamaksu 15e.
Ma 27.5 180-2 (2-5; 0-20)Pirkat - Pori Pun.
To 6.6 18 0-1 (10-11, 6-6) KKV - Pirkatomat autot
Su 16.6 162-0 ( 11-3, 5-2)Pirkat - KKV
Ti 18.6 18   Fera - Pirkatbussi, lähtö klo 13.45. Matkamaksu 20e.
20.6 18  Pirkat - Pori Must.
Ma 24.6 18   Kankaanpää - Pirkatomat autot

25.7 18 Laaksonen Kangaspeska + Vehmaanperä
15.8 18 laaksonen Sarvana +A homäki

Lentoasemalla lähtötunnelmissa
Tällä sitä kohta mennään...
Matkareittimme
Uima-altaamme
Saadaanko me näitä aamupalaksi?
Valmiina harkkaamaan
Mitäs nyt?
Fysiikkaharkat alkamassa merenrannalla.
Maisema köysiradalta
Tanja lyö ja Suvi syöttää
Pelitilannetta

C-tyttöjen harjoitusleiri Benalmadenassa 14. - 19.4.13

Su 14.4.

Puolentoista vuoden talkoilut on takana ja yksitoista tyttöä + valmentajat Paula ja Leena sekä huoltaja Outi ovat innokkaina lähdössä harjoitusleirille kello 14. Kaikki muut ovat paikalla jäähallin parkkipaikalla, Paula ja Aino vaan puuttuvat. Lopulta auto kurvaa paikalle ja matka alkaa autoletkassa kohti Tampereen linja-autoasemaa ja sieltä edelleen Helsingin lentoasemalle.

Kaikki ovat valmiina lähtöportilla, kun tulee kuulutus; lento myöhässä vajaan tunnin. Lähtöportti on vaihtunut kaksi kertaa, kun viimein pääsemme koneeseen. Odotus jatkuu edelleen koneessa, sillä koneesta poistetaan kahden matkustajan matkatavarat. Lento kohti Malagaa pääsee vihdoin  lähtemään n. klo 23.

Leena taitaa kärsiä lentopelosta kaikkein eniten ja pitää penkistä tiukasti kiinni. Mukana on myös ensimmäistä kertaa lentokoneessa olevia, mutta hymy pysyy huulilla turbulenssista huolimatta. Malagan valot valaisevat tummaa yötaivasta laskeutuessamme Espanjan aurinkorannikolle. Paula lähtee edeltä selvittämään reittiä meitä odottavalle linja-autolle. Muu joukkue jää odottelemaan matkatavaroita. Matkatoimisto on toimittanut meille ohjeet, miten löydämme linja-auton. Leena ja Outi lukevat ohjeita unisin silmin ja kuinka ollakaan löydämme itsemme parkkihallista, missä tosin ei näy sen enempää Paulaa kuin linja-autoakaan. Selvittelemme asiaa vartijan kanssa niin espanjaksi, englanniksi kuin viittomakielelläkin ja ajelemme hissillä edestakaisin. Pitihän siinä välillä suorittaa myös juoksutreeni liukumattoa pitkin väärään suuntaan matkalaukkujen kanssa, kunnes palasimme lähtöpisteeseen. Loppujen lopuksi niin Paula kuin linja-autokin löytyi ja pääsimme aamutunneilla hotelliin Benalmadenaan. Ihanaa nukkumaan!

Ma 15.4.

Majapaikkamme on huoneistohotelli, jossa olemme majoittuneet neljään huoneistoon.  Leena, Paula ja Outi lähtivät aamulla tutustumaan, mistä löytyisi aamupalatarvikkeita. Heti kulman takana oli vihanneskauppa ja leivoskauppa, mistä saimme tuoretta maalaispatonkia, kananmunia sekä suklaatorttua. ”Vau” kuului tyttöjen suusta, kun kaikki kokoontuivat aamupalalle. Ainoastaan Suvi kyseli: ” Eikö meillä ole siis ruisleipää..?”

Harjoituskenttä sijaitsi aivan hotellin vieressä. Heti aamusta sieltä kuului lupaavasti pesäpallomailojen ja pallojen kopsetta. Lapuan Virkiän superpesiksen naisjoukkue oli siellä omalla harjoitusvuorollaan ennen meitä. Oma harjoitusaikamme oli klo 12.30 – 14.30. Ensimmäisissä harjoituksissa harjoiteltiin lyöntiä. Talvi oli lyöty verkkoon, niin nyt nähtiin mihinkä lyönnit kaartuivat ja menivät.

Harjoitusten jälkeen lähdimme etsimään koko joukolla sopivaa ruokapaikkaa. Pieni italialaisravintola oli hetkessä täynnä, kun neljätoista pastansyöjää valtasi paikan. Lopulta saimme vielä tarjoilijan puistelemaan päätään, kun pyysimme kaikille omaa laskua. Se oli tosin jo liikaa vaadittu…

Ruuan jälkeen oli vapaata oleskelua, ympäristöön tutustumista ja kymmeneltä nukkumaan.

Ti 15.4.

Aamu alkoi tytöillä omatoimisella aamulenkillä klo 8. Aamupalavuorossa oli Eeva, Veera, Aikku ja Siiri. Tyttöjoukko lähti Leenan johdolla ostamaan tuoretta patonkia ja croissantteja. Aamupalan jälkeen oli vuorossa fysiikkatreeni. Siihen löysimme sopivan paikan lintupuistosta, jossa oli niin pehmeää nurmikkoa kuin jalkakäytäviä, jotka sopivat hyvin harjoituksiin. Samalla saimme hymyn huulille monelle aamukävelijälle.

Lounaaksi Paula taikoi herkullista Pasta Carbonaraa ja jälkiruuaksi vesimelonia. Pieni lepo ja sen jälkeen oma harjoitusvuoro kentällä. Harjoitusvuorolla mentiin etukentän sijoittumista, ja 0-tilannetta.

Harjoitusten jälkeen olikin aika pulahtaa uima–altaalle. Rohkeita uimareita oli joukossa: Emilia, Maria, Veera, Aikku, Sini, Suvi, Siiri ja Eeva. Auringonpalvontaan tyytyivät Aino ja Iida.  Illaksi löysimme yhteisen ruokapaikan, jossa keittiö venyi jälleen hienoon suoritukseen saamalla pöytään yhtä aikaa 14 ruoka–annosta. Oli entrcoteta, anjovista, rapuja, mustekalaa, caesarsalaattia…

Sitten nopea kierros ostoksille ja nukkumaan.

Ke 16.4.

Aamu alkoi jälleen omatoimisella aamulenkillä puolipilvisessä säässä. Tuttujen rutiinien mukaan osa tytöistä poikkesi leipomon ja vihanneskaupan kautta ja näin saatiin jälleen tuoreet aamupalatarvikkeet.

Lapuan joukkue oli pyytänyt vaihtamaan keskiviikon harjoitusaikaa kanssaan, joten meidän kenttäharjoituksemme oli jo klo 11. Harjoittelimme etukenttätilanteita, takatilanteita, kotiutuslähtöjä kolmoselta.

Lounas syntyi jälleen omassa keittiössä. Uusia makuja oli tällä kertaa osalle joukkueesta avokado ja tuore ananas. ”Ihanaa” tuumasi osa porukasta toisen puolen vielä pohtiessa uskaltaisiko maistaa..

Iltapäivän fysiikkaharkat toteutettiin tällä kertaa meren rannalla. Fysiikan lisäksi ohjelmassa oli myös juoksutreeniä pehmeässä rantahiekassa.

Päivällisen päätimme syödä tällä kertaa kukin tahollamme pienissä ryhmissä. Osa päätyi syömään pitsaa, osa hampurilaisia ja osa tapaksia. Aurinkoisen päivän jälkeen treeneistä väsyneinä ja iho punoittaen kallistimme päämme sänkyyn.

To 17.4.

Aamu valkeni pilvisenä, mutta lämpimänä. Keittiöryhmäläiset Mari, Aino, Suvi ja Iida lähtivät ostoksille aamutuimaan ja ainoastaan leipomo oli avannut ovensa. Niinpä tytöt tekivät ensin aamulenkkinsä ja lähtivät vasta sen jälkeen ostamaan tuoreita hedelmiä. Aamiaisen jälkeen oli jälleen treenit merenrannassa. Siinä sai paikalliset taas ihmetellä tyttöryhmää, joka heitteli palloa veden rajassa.

Lounaaksi pastaa uusilla kuvioilla sekä pestoa ja jälkiruuaksi tuoretta mangoa.

Oman viehätyksensä päiväohjelmaan teki ykköspesisjoukkueiden harjoitusten seuraaminen. Naisjoukkueen harjoitukset, miten etenijä peittää kärkkymisellään ulkopelaajan näköyhteyden lukkariin ja Hyvinkään Tahkon miesjoukkueen lyömätarkkuus teki varmasti lähtemättömän vaikutuksen koko joukkueeseen.

Torstaina päätimme jälleen mennä yhdessä syömään päivällistä. Valitsimme paikaksi tasokkaan valkoisin pöytäliinoin katetun ravintolan. Aikaa – ja myös ravintolaa ajatellen, keksimme oivallisen taktiikan: tytöt kertoivat ruokavalintansa Leenalle, Paulalle ja Outille. Kun ravintola avasi ovensa, kävimme tekemässä tilauksen ennakkoon kello yhdeksäksi. Outin espanjan kielen taito oli plussaa, kun kerroimme tilauksemme eteenpäin. Kaikki sujuikin sitten loistavasti, kun saavuimme syömään. Meille oli katettu yksi iso pöytä ja ruuat saatiin joustavasti nälkäisille pelaajille. Osa oli käyttänyt vapaa-aikansa shoppailuun, osa tekemällä tuttavuutta paikallisten poikien kanssa ja osa taas Tahkon poikien kanssa. Pääasia, että kaikilla oli mukavaa.

Pe 18.4.

Sää on puolipilvinen, mutta lämmin. Aamulenkki, aamiainen ja tällä kertaa Lapuan naisten harjoitusten seuraaminen ja opiksi ottaminen. Alkulämmittelyn jälkeen saimme Lapualta kaksi jokerilyöjää Tanja Vehniäisen ja Maija Kaappolan lyömään ulkokenttäämme. Naiset löivät haastavia lyöntejä, mutta hienosti tytöt selvisivät niiden kiinniotosta. Naiset paukuttivat reilun puolituntia, jonka jälkeen jatkoimme omia harjoituksia. Loppuajan harjoitimme kakkosrajaan lyöntiä.

Lounaan jälkeen päätimme toteuttaa yllätysnumeron: suuntasimme köysiradalle tavoitteena nousta yli 700 metrin korkeuteen maisemia ihailemaan. Neljän hengen vaunuissa nousimme ylös huipulle ja jälleen muutama voitti pelkonsa ja oli muitten mukana seikkailussa. Näköalat olivat huimat, tosin sumu hieman verotti näkyvyyttä. Huipulla ei käynyt tuulen virekkään, joten siellä oli todella kuuma. Pääsimme katsomaan myös näytöstä, jossa kotkat lentelivät päiden yläpuolelle ja jopa istuivat mm. Siirin, Marian, Ainon ja Marin pään päällä. Kylmän viileästi tytöt selvisivät!

Illalla päätimme jälleen syödä pienissä ryhmissä kukin tahollamme. Siispä osa valitsi pitsaa, osa possua ja joku jotain mistä ei oikein ollut varmuutta. Ehkäpä kania, mutta hyvää oli.

La 19.4.

Viimeinen aamu oli pilvisin koko viikolla. Hyvä niin, paremmalla mielellä voisimme valmistautua tulevaan kotiin paluuseen. Tytöillä ei myöskään ollut enää kenttävuoroa, sillä isot ja pienet jalkapalloilijat olivat vallanneet harjoituskentän koko päiväksi.

Päivä kului viimeisiä ostoksia tehden ja nuorimmat tytöt esittelivät löytönsä muille; suurin tavaratalo, mistä löytyi kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Oli jos jonkinlaista hiuspidikettä, hatuketta, kenkiä, laukkuja, paitoja - ja kaikki tietysti pilkkahintaan.

Viikko on kulunut nopeasti ja edessä on laukkujen pakkaaminen. Onneksemme saimme pitää huoneet lähtöhetkeen asti. Vielä kävimme päivällisellä yhdessä ennen lähtöä. Ryhmä kasvoi vielä viimeisenä päivänä yhdellä Tahkon pelaajalla, jolle oli vahingossa varattu lento päivää myöhemmin

kuin muille tahkolaisille. Onnekseen hän oli tutustunut meidän tyttöihin ja pääsi samalla kuljetuksella kanssamme lentokentälle.

Paluumatka sujui ilman kommelluksia ja jopa aikataulun mukaisesti. Tampereella vastaanottajat olivat kahdeksalta pirteinä odottelemassa väsyneitä matkustajia.

Harjoitusleiri oli onnistunut kaikin puolin: tytöt tutustuivat paremmin toisiinsa, olihan tämä ryhmä pelannut yhdessä viimeksi F-ikäisinä. Säät olivat mitä parhaimmat harjoitteluun, ruoka oli hyvää, syntyi uusia tuttavuuksia ja uusia suunnitelmia. Josko jo ensi vuonna tulisimme uudestaan…

Kuvassa vas. ylhäältä; Lotta Ahomäki, Eeva Pajunen, Siiri Sarvana, Maria Kangaspeska, Emilia Laaksonen, Sofia Ahonen, Mari Hietanen, Suvi Vehmaanperä ja Riku Kauppinen Hämeen Pesiksestä.
Vas. alhaalta; Aino-Maija Kiiski, Aino Rinki, Iida Kangaspeska ja Sini Vehmaanperä.

C-tyttöjen harkkapäivä 3.1.2013

C-tyttöjen tehotreenipäivä pidettiin torstaina 3.1.

Harjoitukset aloitettiin Sauli Tourosen ohjaamalla fysiikkaharjoituksella;
juoksutekniikkaa ja koordinaatiota eli 1,5 h tehokasta ja hikistä urakointia.

Ruokailun jälkeen saimme vieraaksemme Riku Kauppisen Hämeen Pesiksestä,
Riku kävi läpi teoriaosuudessa sisä- ja ulkopelin saloja. Teoriaosuuden jälkeen
pääsimme Oivansaliin toteuttamaan harjoitteita. Rikun vauhdikkaassa ja
mukaansa tempaavassa ohjauksessa aika kului kuin siivillä. Tytöt saivat paljon
hyviä ja hyödyllisiä oppeja tulevaa kesää ajatellen.

Lisää kuvia löytyy Omat jutut osiosta

Alkulämmittelyä
alkulämmittely jatkuu, vielä hymyilyttää :)
Hymyt jatkuvat
Suvi seuraa tarkkana ohjeistuksia!
Aikku vuorostaan oppia saamassa!