Kausi 2011

Jaosto palkitsi pelaajia ja seuratoimijoita

Pesäpallokauden kauden päättäjäisiä vietettiin pesiskentällä lauantaina 24.9. koko jaoston voimin ja kaikkien joukkueiden kesken. Munkkikahvit maistuivat kaikille pitkän ja menestyksekkään kauden päätteeksi. Tilaisuus alkoi D-poikien pelillä valmentajia vastaan. Pelissä nähtiin onnistumisia sekä tosi yritystä kummillakin joukkueilla. Pelin lopputulos taisi olla valmentajien voitoksi.

Kukin joukkue palkitsi omiaan ja joukkueiden palkitut löytyvät joukkueiden omilta sivuilta. Pesäpallojaosto palkitsi seuran palkinnoilla seuraavat pelaajat ja seuratoimijat:

Tyttöpelaaja                                  Vilhelmiina Sorkkala
Poikapelaaja                                  Joonas Salmela
Naispelaaja                                    Anna Rintanen
Pesisperhe                                     Sarvanat
Poikatuomari                                  Pauli Ahonen                             Tyttötuomari                                  Mari Hietanen
Valmentaja                                     Mari Inkinen
Menestyjä                                       E tytöt
Nuori- Suomi joukkue                    F-tytöt
Puheenjohtajan pytty                    Paula Rinki
Kunniamaininta                              Sari Alanen ja Kirsi Olli-Harju
Puurtaja                                         Anna Warséll

Palaute kauden 2010-2011 toiminnasta

Toiminnassa mukana olleet ovat antaneet palautetta pesäpallojaoston toiminnasta. Valitettavasti kyselyyn vastanneiden määrä on vähäinen, mutta yritämme parantaa toimintaamme kyselyssä ilmenneissä epäkohdissa ja kiitämme positiivisesta palautteesta!

Palaute pelaajat

Palaute vanhemmat

Palaute toimihenkilöt

Sarjakauden avaus

Pesiskausi avattiin keskiviikkona 11.5. helteisessä säässä kaikkien joukkueiden kokoontumisella esittelyyn. Joukkueiden esittelyn jälkeen jaettiin uusille nuorisotuomareille tuomarikortit ja sen jälkeen siirryttiin kokeilemaan Karhun pesistuotteita. Varsinkin poikajuniorit innostuivat kokeilemaan kuinka hurjia vetoja erilaisilla mailoilla saa aikaiseksi. Lyöntitekniikassa poikia neuvoi pesislegenda Markus Meriläinen.

Pirkkain joukkueet Ylöjärven alueleirillä

Joukkue: Ruoveden Pirkat F-pojat

Nimet: Leevi, Petteri, Pyry, Antti, Teemu, Emil, Janne, Valtteri, Viljami ja Konsta

Mites on leiri lähteny käyntiin?

-Hyvin. Voitettiin toinen peli ja toinen voitettiin melkein.

Mikäs poikien mielestä on ollu parasta tänään?

-Uiminen, kavereitten kanssa olo, pelaaminen, jäätelön syöminen ja tytötkin on ihan kivoja.

Mitäs odotatte eniten?

-Voittoja ja DISCOA!

Jännittääkös poikia jokin?

-Pelit jännittää.

Terveiset:

-HYVÄ FIILIS!!!

Sekä F-poikien että muiden joukkueiden ottelutulokset löytyvät linkistä  http://www.pesistulospalvelu.fi/?t=106. Leirisivut ovat osoitteen http://www.lansisuomenpesis.fi/alueleiri-2011-ylojarvi/ takana.

Lukkarioppia Pohjanmaalta

Laskiaissunnuntaina saapui Koskenkorvan Superpesisjoukkueesta kolme edustajaa antamaan oppia lukkarointiin. E-junioreista aina vanhimpiin junnuihin asti oli oppia saamassa parikymmentä tulevaa ja olevaa lukkaria. Kossun superin lukkari Juha Puhtimäki antoi mm. tolppasyöttöön hyvän vinkin: Parempi saada useampi suora hieman matalampi tolppasyöttö kuin yksi huippukorkea suora ja monta väärää...

Takarivissä kouluttajat Jukka Marttala, Juha Puhtimäki ja Ville Viita. Edessä oppia saaneet E-junnut.

Kiitos tuomareille!

Kausi on päätöksessä. Haluan kiittää kaikkia tuomareita kesän tuomaroinneista. Pelejä oli suhteellisen paljon ja jokaiselle tapahtui kesän aikana kehitystä tuomaritehtävissä. Toivon innostusta myös seuraavaan kauteen, koska pelithän eivät pyöri ilman teitä!

Tänä vuonna päättäjäisissä palkittiin:
Poikatuomarina Pauli Ahonen
Tyttötuomarina Mari Hietanen